TEMA
Uyanış
Koronavirüs pandemisi çoğu insanın yaşamında görülen en büyük küresel değişimin itici gücü haline geldi. Bu süreçte, yeni tüketici davranışları oluştu. Tüm endüstriler gibi moda endüstrisi de yaratıcılık isteyen bir geleceğe uyum sağlamak için çalışıyor. Bu dönemde zorunlu bir durma yaşadık. Tasarımcılık mekanik bir iş değil, bu işte duygu ve hisler ön planda oluyor. İçinde bulunduğumuz sosyal ve ekonomik değişimler, global olarak baktığımızda modayı da etkilemektedir. Pandemi sürecinde içimize döndük ve kendimizi sorguladık. Geniş kitlelere hitap eden tasarımcılar kendilerine önemli bir misyon edinip bu süreci iyi değerlendirerek bunu bir uyanış olarak nitelendirdi. Biz de bu sürecin sonunda neye uyandığımızı sorguladık. Bu süreçte sakinlik ve pratiklik ön plana çıktı. İlişkiler güçlendi. Uyanış için mükemmel bir zamanlama oldu. Duyguların ön planda olduğu tasarım camiası bu uyanış ile moda endüstrisini nasıl yönlendirecek? Belki de sürdürülebilirlik artık bilinçli bir yaşam eylemi olacak. Tüketici, iyi hissettirecek tasarımlar görmek istiyor. Gelinlik ise daha özel, giyen kişi o gün kendini çok özel hissetmeli... İnsan zihnindeki özgürlüğün ve farkındalığın uyanışını, aydınlanmasını yaşıyoruz. Siz uyanış sürecinde nereye vardınız?
Esin Özyiğit | İMTD Başkanı |
Erol Albayrak | Moda Tasarımcısı |
Erdal Güvenç | Stil Danışmanı |
Özlem Kaya | İMTD Başkanı |
İsmail Urhan | White House YK Başkanı - EGSD YK Üyesi |
Övge Yıldızhan Subaşı | Jüri Başkanı |
Berat Kayışkan | Jadore CEO'su |
Prof. Nesrin Türkmen | Mimar Sinan Üniversitesi Öğr. Gör. |
Pınar Türkdemir | Ankara Başkent Üni. Öğr. Gör. |
Sevda Demir Parlak | Dokuz Eylül Üni. Öğr. Gör. |
Prof. Dr. Ender Bulgun | IEU Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi Dekanı |
Tuba Ergin | Moda Tasarımcısı |
Hande A.Can | Hürriyet Moda Yazarı / Stil Danışmanı |